قوانین و مقررات

  • ویزیت اپ

قوانین و مقررات

ماده ۱ – تعاریف و اصطلاحات

اصطلاحاتی که در این قوانین و مقررات به‌کاررفته‌اند دارای معانی مشروح زیر هستند:

۱-۱- شرکت: شرکت تیمن که نسبت به ارائه خدمات ویزیت‌اپ اقدام می‌کند.

۱-۲- ویزیت‌اپ: یک زیرساخت و نرم‌افزار کاربردی آنلاین است و برای توزیع و فروش محصولات تأمین‌کنندگان کالاهای مجاز، نقش واسطه بازاریابی را دارد.

۱-۳- اپلیکیشن: نرم‌افزار متعلق به شرکت که به‌منظور استفاده از خدمات ویزیت‌اپ، حق استفادۀ موقت از آن برابر شرایط قراردادی و سند حاضر به کاربران اعطا می‌گردد.

۱-۴- کاربر: شخصی حقیقی یا حقوقی است اعم از خرده‌فروش و تأمین‌کننده که از طریق اینترنت به اپلیکیشن ویزیت‌اپ متصل و از خدمات نرم‌افزاری ویزیت‌اپ بهره‌مند می‌شود.

۱-۵- کاربران: در این سند کاربر تأمین‌کننده و کاربر خرده‌فروش به همراه هم با نام کاربران خطاب قرار داده می‌شوند.

۱-۶- کاربر تأمین‌کننده / فروشنده کالا: هر شخص حقیقی یا حقوقی که به‌واسطه انعقاد قرارداد با ویزیت‌اپ به‌عنوان فروشنده، امکان فروش کالا و خدمات خود به مشتریان نهایی را از طریق نرم‌افزار ویزیت‌اپ دارد.

۱-۷- کاربر خرده‌فروش (مشتری یا خریدار): به شخص حقیقی یا حقوقی اطلاق می‌شود که کالا یا خدمات موردنیاز خود را از طریق نرم‌افزار ویزیت‌اپ سفارش می‌دهد.

۱-۸- حساب کاربری: حسابی است که اشخاص برای استفاده از خدمات ویزیت‌اپ در اپلیکیشن ویزیت‌اپ ایجاد کرده‌اند.

۱-۹- اطلاعات محرمانه: اطلاعاتی که توسط کاربران در اختیار ویزیت‌اپ قرار داده می‌شود اعم از اطلاعاتی که به‌صورت مستقیم از سوی کاربران وارد می‌شود و همچنین اطلاعاتی که به‌صورت خودکار و درنتیجۀ بهره‌برداری از خدمات ویزیت‌اپ در اختیار شرکت قرار داده می‌شود.

۱-۱۰- قرارداد: به مجموعه شرایط توافق شده به‌صورت مکتوب مابین ویزیت‌اپ و تأمین‌کننده اطلاق می‌شود که مطابق آن، شرایط لازم برای فراهم آمدن امکان فروش کالا در نرم‌افزار ویزیت‌اپ به تأیید ویزیت‌اپ و تأمین‌کننده می‌رسد و برای طرفین لازم‌الاجراست.

۱۱-۱- پورتال تأمین‌کنندگان: به زیرساخت نرم‌افزاری گفته می‌شود که کلیه تعاملات فی‌مابین تأمین‌کننده و ویزیت‌اپ به‌منظور تأمین کالا از طریق آن انجام می‌شود.

۱۲-۱- فرآیند فروش کالا: به فرآیند دریافت سفارش از مشتریان، اطلاع‌رسانی آن به تأمین‌کننده و تأمین کالای سفارشات از طریق تأمین‌کننده که در قالب دستورالعمل فروش و تأمین کالا به‌عنوان ضمیمه الزامی و لاینفک قرارداد است.

۱۳-۱- دستورالعمل‌ها: کلیه اطلاعات تخصصی راجع به اطلاعات مندرج در قرارداد هستند که به‌صورت مکتوب ضمیمه قرارداد بوده و جزء لاینفک قرارداد هستند و اجرای تمامی آن‌ها برای تأمین‌کنندگان لازم‌الاجرا خواهد بود.

۱۴-۱- محصول: انواع کالاهای تأمین‌کننده که قرار است از طریق نرم‌افزار ویزیت‌اپ در قالب متن، عکس و قیمت برای مشتری ارائه گردد.

۱۵-۱- پنل تأمین‌کننده: فضایی که ویزیت‌اپ به‌صورت برخط جهت بارگذاری محتوا، مدارک شناسایی و سایر متعلقات در اختیار تأمین‌کننده قرار می‌دهد و برخی اطلاعات مربوط به تأمین‌کننده در آن نمایش داده می‌شود و راه ارتباطی اصلی و رسمی ویزیت‌اپ و تأمین‌کننده است.

۱۶-۱- حساب کاربری تأمین‌کننده: حسابی است که با اختصاص نام و رمز عبور به تأمین‌کننده تعلق گرفته است و تأمین‌کننده توسط آن به پنل خود دسترسی خواهد داشت.

۱۷-۱- ابلاغیه‌ها: موارد اجرایی هستند که در طول مدت همکاری از طریق پورتال، پنل کاربری یا ایمیل از سوی ویزیت‌اپ به‌صورت الکترونیکی و مکتوب به تأمین‌کنندگان ابلاغ خواهد شد و جزء لاینفک قرارداد بوده و اجرای آن برای تأمین‌کنندگان لازم‌الاجراست.

۱-۱۸- قوانین و مقررات جمهوری اسلامی ایران: قانون اساسی، قوانین عادی، آئین‌نامه‌های اجرایی، بخشنامه‌ها، دستورالعمل‌ها و کلیه ضوابط قانونی حاکم بر انجام موضوع قرارداد

ماده ۲ – حساب کاربری

۲-۱- کاربران با ثبت‌نام در ویزیت‌اپ و همچنین با هر بار استفاده از خدمات ویزیت‌اپ می‌پذیرند که قوانین و مقررات جاری ویزیت‌اپ را به‌صورت کامل مطالعه کرده و با اطلاع کامل از شرایط و معانی آن را پذیرفته‌اند. این قوانین و مقررات ممکن است در طول زمان تغییر کنند؛ بنابراین استفادۀ مستمر کاربران از اپلیکیشن به معنی پذیرش هرگونه تغییر در قوانین و مقررات آن است.

۲-۲- برای استفاده از خدمات ویزیت‌اپ لازم است که هر کاربر خرده‌فروش اعم از شخص حقیقی و یا حقوقی یک حساب کاربری در اپلیکیشن بسازد. تنها اشخاصی که بیش از ۱۸ سال سن داشته و واجد اهلیت قانونی باشند می‌توانند اقدام به ساختن حساب کاربری در اپلیکیشن کنند. برای استفاده از خدمات ویزیت‌اپ کاربر مذکور باید نام، نام خانوادگی، آدرس پستی، صنف مورد فعالیت و شماره همراه خود را در اپلیکیشن ویزیت‌اپ ثبت کند.

۲-۳- کاربران می‌پذیرند اطلاعات خواسته شده را به‌صورت صحیح و به‌روز در اپلیکیشن وارد کنند و مسئول عدم صحت اطلاعات اعلام‌شده شخص کاربران خواهند بود. در صورت اثبات خلاف این موضوع، شرکت مجاز به پیگیری قضایی و قانونی نزد مراجع ذیصلاح است.

۲-۴- کاربران متعهد می‌گردند که صرفاً با شماره همراه متعلق به خود نسبت به ثبت‌نام در اپلیکیشن ویزیت‌اپ اقدام نمایند. در غیر این صورت در برابر شخص ذینفع صاحب شماره همراه تماماً مسئول بوده و شرکت به‌محض آگاهی از این موضوع نسبت به لغو عضویت کاربر مذکور اقدام خواهد نمود.

۲-۵- هر شخص با توجه به مدارک هویتی تنها می‌تواند یک حساب کاربری به‌عنوان کاربر خرده‌فروش در اپلیکیشن داشته باشد. درصورتی‌که شرکت اطلاع یابد که به نام یک شخص اعم از حقیقی و یا حقوقی حساب‌های کاربری متعدد وجود دارد، شرکت مجاز خواهد بود نسبت به قطع خدمات و غیرفعال نمودن حساب‌های کاربری مذکور اقدام نماید.

۲-۶- مسئولیت همۀ فعالیت‌هایی که از طریق حساب کاربری اشخاص حقیقی و یا حقوقی در اپلیکیشن یا سایر خدمات مربوط به ویزیت‌اپ انجام می‌شود به عهدۀ کاربران (بنا به مورد) است؛ بنابراین مسئولیت خرده‌فروشان غیر از کاربر نیز که با استفاده از حساب کاربری وی از خدمات ویزیت‌اپ استفاده می‌نمایند، کاملاً متوجه خود کاربر خرده‌فروش است.

۲-۷- مسئولیت حفظ امنیت اطلاعات حساب کاربری ازجمله نام کاربری و رمز عبور به عهدۀ کاربران است. در صورت مفقود شدن یا سرقت اطلاعات حساب کاربری، کاربر مذکور موظف است در اسرع وقت موضوع را به اطلاع شرکت برساند. بدیهی است تا زمانی که اطلاع‌رسانی به شرکت انجام نشده است، مسئولیت همۀ فعالیت‌هایی که از طریق حساب کاربری مذکور انجام شده و می‌شود به عهدۀ وی خواهد بود.

۲-۸- کاربران حق ندارند به اشخاص حقیقی و حقوقی دیگر اجازه استفاده از حساب کاربری خود را بدهند یا حساب خود را به شخص حقیقی یا حقوقی دیگری منتقل کنند. در مورد کاربر شخص حقوقی نیز، مسئولیت‌های قانونی بهره‌برداری از خدمات ویزیت‌اپ متوجه مدیران مجموعه‌های مذکور خواهد بود.

۲-۹- در شرایط خاصی ممکن است از کاربر خرده‌فروش برای استفاده از خدمات، درخواست احراز هویت شود، در چنین شرایطی اگر کاربر خرده‌فروش اطلاعات کافی در اختیار شرکت قرار ندهد، شرکت می‌تواند حساب کاربری وی را مسدود کرده و از ارائۀ خدمات به کاربر خرده‌فروش خودداری کند.

۲-۱۰- ممکن است بنا به مورد و حسب صلاحدید و تشخیص شرکت، از کاربران درخواست اطلاعات تکمیلی، ارائه مدارک و یا اصلاح اطلاعات موجود گردد. در این صورت کاربر مورد درخواست، متعهد به ارائه اطلاعات و یا اصلاح اطلاعات درخواستی در مدت اعلام و درخواست شده از سوی شرکت خواهد بود. در غیر این صورت شرکت می‌تواند حساب کاربری وی را مسدود کرده و از ارائۀ خدمات به کاربر مذکور خودداری کند.

ماده ۳ – استفاده از ویزیت‌اپ

۱-۳ – با استفاده از خدمات ویزیت‌اپ کاربران می‌پذیرند و موظف هستند که از ویزیت‌اپ برای انجام هیچ فعالیت غیر‌قانونی طبق قوانین جمهوری اسلامی ایران یا خلاف شرع یا مخالف با عرف جامعه استفاده نکنند.

۳-۲- کاربران متعهد می‌شوند هیچ‌گاه از خدمات ویزیت‌اپ به صورتی که به ویزیت‌اپ یا شرکای آن صدمه‌ای وارد کند استفاده نکنند. درصورتی‌که کاربران نسبت به سوءاستفاده از امکانات فراهم‌شده در خدمات ویزیت‌اپ در جهت منافع شخصی و یا آسیب اعم از مادی و یا معنوی به منافع شرکت اقدام نمایند، شرکت ضمن داشتن حق قطع خدمات و غیرفعال نمودن حساب کاربری، مجاز خواهد بود با مراجعه به مراجع قضایی و یا سایر مراجع ذیصلاح قانونی نسبت به مطالبه جبران خسارات وارده اقدام نماید.

۳-۳- کاربران می‌پذیرند که شرکت ممکن است از ارسال پیامک، ایمیل و یا Push Notification به‌عنوان راه ارتباطی شرکت با آن‌ها استفاده کند. کاربران می‌توانند درخواست کنند که ارسال این پیام‌ها قطع شود اما می‌پذیرند که با انصراف از دریافت این پیام‌ها، ممکن است در استفاده از خدمات با مشکل مواجه شوند و یا اطلاعات مقتضی به‌موقع به ایشان نرسد.

۳-۴- شرکت ممکن است کدهایی به‌منظور هدیه به کاربر خرده‌فروش ارائه کند که با وارد کردن این کدها در نرم‌افزار، درصدی از مبلغ سفارش کاسته ‌شود. نحوۀ ارائه این خدمات و تعیین مهلت استفاده از آن‌ها، منوط به تشخیص و صلاحدید شرکت بوده و در صورت عدم تعلق کدهای مذکور، کاربر خرده‌فروش حق طرح هیچ‌گونه ادعا و اعتراضی را در این خصوص نخواهد داشت.

۳-۵- کاربران می‌پذیرند که اجازۀ انتقال یا فروش کدها را به اشخاص دیگر ندارند. همچنین کاربران مجاز نیستند این کدها را به‌صورت عمومی منتشر کنند – حتی اگر شرکت در فضاهای عمومی به‌نحوی‌که در دسترس عموم است، این کدها را منتشر کرده باشد – مگر اینکه شرکت رسماً این اجازه را به آن‌ها داده باشد.

۳-۶- کاربر خرده‌فروش می‌پذیرد اعتباری که در حساب کاربری خود دارد مستقل از روش کسب آن (کد جایزه ویزیت‌اپ و یا جایزه تأمین‌کننده) فقط برای استفاده از خدمات ویزیت‌اپ قابل استفاده است و امکان دریافت این وجه را به‌صورت نقد ندارد.

۷- ۳- کاربر خرده‌فروش می‌پذیرد کدهایی که جهت تخفیف در مبلغ سفارش به وی داده می‌شود، ممکن است منقضی شوند. از آنجایی که شرکت برای ارائه این کدها هزینه‌ای از کاربر خرده‌فروش دریافت نمی‌کند، این حق برای شرکت محفوظ است که مبلغ یا درصد تأثیر این کدها را حتی پس از انتشار آن‌ها تغییر دهد یا در صورت لزوم آن‌ها را باطل کند. همچنین درصورتی‌که شرکت تشخیص دهد که استفاده از این کد به دلیل خطای فنی یا تخلف صورت گرفته و یا غیرقانونی بوده است می‌تواند این کدها را باطل یا حذف کند.

۳-۸- مسئولیت تأمین اینترنت و سخت‌افزار لازم و همچنین پرداخت هزینه‌های مربوط به آن‌ها برای استفاده از خدمات ویزیت‌اپ به عهدۀ کاربران است.

۳-۹- کاربران متعهد به رعایت همۀ قوانین اسلامی، شرعی، اخلاقی و اجتماعی جمهوری اسلامی ایران در هنگام استفاده از ویزیت‌اپ هستند.

۳-۱۰- کاربران می‌پذیرند و اعلام می‌دارند که متن حریم خصوصی ویزیت‌اپ را مطالعه کرده و موردقبول ایشان است.

۳-۱۱- کاربر خرده‌فروش می‌پذیرد که زمان شروع توزیع و پخش سفارشات 24 تا 48 ساعت بعد از ثبت سفارش در سامانه ویزیت‌اپ خواهد بود.

۳-۱۲- کاربران می‌پذیرند که ویزیت‌اپ خدمات حمل‌ونقل و لجستیک پخش و توزیع نیست بلکه تنها خدمات نرم‌افزاری است که ارتباط بین خرده‌فروشان و تأمین‌کنندگان را جهت توافق بر انجام یک سفارش تأمین اقلام فراهم می‌کند. در خدمات ویزیت‌اپ کاربر تأمین‌کننده مختار است یک سفارش تأمین کالا را بپذیرد یا رد کند، همچنین کاربر خرده‌فروش مختار است پس از ارسال سفارش و تا 24 ساعت قبل از آغاز توزیع و پخش توسط تأمین‌کننده، سفارش را اصلاح یا لغو کند. لذا هر سفارشی که خرده‌فروش ثبت و انجام می‌دهد باید به‌عنوان یک قرارداد لازم مستقل و رابطۀ قراردادی بین تأمین‌کننده و خرده‌فروش در نظر گرفته شود.

۳-۱۳- خدمات ویزیت‌اپ با مشارکت خدمات شرکت‌های دیگری (تأمین‌کنندگان) ارائه می‌شود که شرکت ویزیت‌اپ کنترلی روی آن‌ها ندارد. در چنین شرایطی کاربران می‌پذیرند که این خدمات، قوانین استفاده و مقررات مختص خود را دارند و ویزیت‌اپ مسئولیتی در خصوص قوانین و خدمات این شرکت‌ها ندارد.

۳-۱۴- از آنجایی که ممکن است از طریق حساب کاربری کاربر خرده‌فروش، خرده‌فروش و یا خرده‌فروشانی به‌غیراز کاربر خرده‌فروش اصلی از خدمات ویزیت‌اپ استفاده نمایند، مسئولیت پرداخت هزینه‌های مترتب و همچنین هرگونه مسئولیت قانونی ایشان نسبت به کاربر تأمین‌کننده و شرکت، متوجه کاربر خرده‌فروش اصلی بوده و بدین ترتیب کاربر مذکور و خرده‌فروشان مربوطه نسبت به شرکت دارای مسئولیت تضامنی خواهند بود.

۳-۱۵- کاربر خرده‌فروش متعهد می‌شود که به‌هیچ‌عنوان با حساب کاربری خود برای خرده‌فروشان دیگر سفارش ارسال ننماید. در غیر این صورت چنانچه پس از پذیرش سفارش و اقدام کاربر تأمین‌کننده نسبت به توزیع، تأمین‌کننده با مورد فوق مواجه شود، مکلف به لغو (امتناع از انجام) سفارش و عدم تحویل سفارش بوده و مسئولیت جبران خسارات وارده و هزینۀ پخش و لجستیک بر عهدۀ کاربر خرده‌فروش است.

ماده ۴ – هزینه‌ها و پرداخت

۴-۱- کاربر خرده‌فروش می‌پذیرد مبالغ سفارشات از طرف کاربر تأمین‌کننده مشخص می‌شود و پس از تقبل آن و تحویل کالاهای سفارش داده شده اعتراضی نسبت به مبالغ فاکتور نمی‌تواند داشته باشد. بدیهی است از آنجایی که کاربر خرده‌فروش مجاز به عدم پذیرش مبالغ اعلام‌شده از سوی شرکت است (قبل از حمل و بر اساس رعایت شرایط بند۳-۱۲)، در صورت قبول، متعهد به پرداخت آن بر اساس ضوابط مشخص شده حین ثبت سفارش است.

۴-۲- کاربران می‌پذیرند مبالغ ارائه و اعلام‌شده از سوی تأمین‌کننده حین ثبت سفارش، ممکن است بسته به ویژگی‌های کالای ارائه شده ازجمله نوع کالا، زمان موجود بودن کالا، مدت‌زمان تعیین‌شده جهت تحویل، تغییرات اعلام‌شده از سوی مبادی قانونی و یا عوامل دیگر متغیر باشد (مانند تغییر قیمت محصولات لبنی). درهرصورت رقم اعلام‌شده از سوی تأمین‌کننده در ویزیت‌اپ بر اساس استانداردهای موجود تعیین گردیده است و در صورت پذیرش از سوی کاربران، ایشان حق طرح هیچ‌گونه ادعا و اعتراضی در این خصوص نخواهند داشت.

۴-۳- کاربر خرده‌فروش می‌پذیرد هیچ‌وقت سفارش کالای اشتباهی ثبت و ارسال نکند؛ مگر اینکه قصد استفاده از خدمات ویزیت‌اپ را داشته باشد. کاربر خرده‌فروش اگر پس از ارسال سفارش اشتباهی و عدم لغو آن و پذیرش درخواست توسط یک کاربر تأمین‌کننده، پس از فرآیند فوق درخواست را لغو کند، یا تحویل در مکان مشخص شده بلامحل باشد، برای یک‌بار قابل‌اغماض بوده و در صورت تکرار این عمل برای بار دوم حساب کاربری مسدود و کلیه هزینه‌ها و خسارات از کاربر خرده‌فروش اخذ خواهد شد.

۴-۴- چنانچه کاربر خرده‌فروش اقدام به فحاشی، توهین و ضرب‌وجرح و سایر اقدامات خلاف قانون علیه کاربر تأمین‌کننده نماید حق مراجعه کاربر تأمین‌کننده به مراجع قضایی ذیصلاح محفوظ است. علاوه بر آن شرکت حق مراجعه به مراجع قضایی از جهت لطمه به شهرت و اعتبار تجاری خود را خواهد داشت.

ماده ۵ – مسئولیت ویزیت‌اپ

۵-۱- شرکت با تمام امکانات خود ازجمله پشتیبانی، واحد رسیدگی به شکایات و فرآیند میانجیگری تمامی تلاش خود را جهت رضایت کاربران، رفع اختلافات ایجادشده در زمان ارائه و استفاده از خدمات ویزیت‌اپ بین کاربران و ایجاد صلح و سازش فی‌مابین آن‌ها می‌کند.

۵-۲- شرکت با استفاده از نظارت‌های خود و انجام نظرسنجی از کاربران خرده‌فروش و کاربران تأمین‌کننده تلاش می‌کند خدمات با کیفیت مطلوب به کاربران ارائه دهد.

۵-۳- شرکت تمام تلاش خود را در جهت فراهم نمودن امکان استفاده از خدمات نرم‌افزاری خود توسط دستگاه‌های کاربران محترم به کار می‌گیرد اما تضمینی نسبت به اجرا شدن آن روی همۀ دستگاه‌ها یا همۀ شبکه‌های ارتباطی (اینترنت، شبکۀ تلفن‌ همراه و …) نخواهد داد.

۵-۴- تمامی اطلاعات کاربران به‌عنوان اطلاعات محرمانه نزد شرکت محافظت شده و دسترسی به آن توسط اشخاص ثالث ممنوع بوده مگر برابر تصمیم مقام ذیصلاح قضایی؛ بنابراین در صورت درخواست و صدور دستور مقتضی از سوی مراجع قضایی، شرکت مکلف به ارائۀ اطلاعات کاربران به مراجع مذکور خواهد بود.

۵-۵- چنانچه هر یک از کاربران ویزیت‌اپ در زمان استفاده از خدمات آن با مشکلی مواجه شوند برابر شرایط فوق می‌توانند شکایت خود را از طریق مرکز پشتیبانی و واحد رسیدگی به شکایات ویزیت‌اپ در دفتر منطقه‌ای استان محل فعالیت مطرح کنند و شرکت نیز پیگیری لازم و تلاش خود را جهت حل‌وفصل اختلافات به عمل خواهد آورد.

۵-۶- جهت اطلاع بیشتر کاربران با نحوه و شرایط ارائۀ خدمات ویزیت‌اپ و استفاده از نرم‌افزار‌های خرده‌فروش و تأمین‌کننده، همۀ اطلاعات موردنیاز کاربران توسط ویزیت‌اپ در نرم‌افزار قرار داده شده است و اشخاص می‌توانند با مراجعه به قسمت مذکور و مطالعۀ آن‌ها کاملاً با شرایط ذکرشده و خدمات ویزیت‌اپ آشنا شوند. همچنین همکاران ما در مرکز پشتیبانی پاسخگوی هرگونه ابهام و سؤال کاربران هستند. لازم به توضیح است که ارائه اطلاعات کاربری صرفاً از طریق اپلیکیشن امکان‌پذیر است و به‌منظور حفظ امنیت اطلاعات کاربران و اصل محرمانگی، ارائه اطلاعات کاربری به خود کاربر و اشخاص ثالث به‌صورت تلفنی و حضوری مقدور نیست.

۵-۷- مسئولیت ویزیت‌اپ فقط در شرایطی است که کاربر خرده‌فروش از طریق اپلیکیشن ویزیت‌اپ درخواستی را ارسال کرده و کاربر تأمین‌کننده نیز این درخواست را پذیرفته است. لذا اگر کاربر تأمین‌کننده و کاربر خرده‌فروش که در پکیج اپلیکیشن ویزیت‌اپ ثبت‌نام کرده‌اند خارج از اپلیکیشن با یکدیگر بر انجام معامله توافق نمایند هیچ‌گونه مسئولیتی متوجه شرکت نخواهد بود.

ماده ۶ – مسئولیت کاربران

۶-۱- مسئولیت همۀ اقدامات و افعال کاربران که ناشی از عدم رعایت قوانین موضوعه جمهوری اسلامی ایران ازجمله قانون مجازات اسلامی (ارتکاب کلاه‌برداری) و قوانین مدنی (ورود خسارت به اموال کاربران) باشد، بر عهدۀ شخص متخلف بوده و شرکت هیچ‌گونه مسئولیتی در قبال اعمال و افعال فوق نداشته و نخواهد داشت و شرکت می‌تواند ضمن غیرفعال کردن حساب کاربری متخلف، از طریق مراجع ذیصلاح، اقدامات قانونی را علیه نامبرده نسبت به احقاق حقوق قانونی شرکت به عمل آورد.

۶-۲- هرگونه اقدامی از سوی کاربر خرده‌فروش و کاربر تأمین‌کننده که منجر به ورود خسارت به شهرت، اعتبار و دارایی‌های شرکت شود تخلف از شرایط قراردادی و قانونی تلقی خواهد شد. شرکت این حق را برای خود محفوظ می‌داند که حساب کاربر را مسدود کند و در صورت نیاز، علیه شخص اقدام قانونی انجام دهد و خسارت و حقوق قانونی خود را مطالبه کند.

۶-۳- درصورتی‌که در حین توزیع و پخش، کاربر تأمین‌کننده نسبت به نقض تعهدات قانونی از سوی کاربر خرده‌فروش اطلاع پیدا کند، کاربر تأمین‌کننده متعهد به اعلام گزارش به مرکز تماس شرکت خواهد بود.

ماده ۷ – موارد فنی

۷-۱- کاربران حق ندارند هیچ‌گونه تلاشی در جهت استخراج سورس کد (Source Code) نرم‌افزارهای ویزیت‌اپ شامل دیکامپایل(Decompile)، مهندسی معکوس(Reverse Engineering)  یا فعالیت‌های مشابه انجام دهند؛ مگر اینکه اجازۀ چنین کاری به‌صورت قانونی صادر شده باشد.

۷-۲- کاربران مجاز نیستند با استفاده از روش‌های Framing یا Mirroring یا روش‌های دیگر نسخۀ دیگری از خدمات ویزیت‌اپ را روی سرورهای دیگر ارائه کنند. همچنین کاربر مجاز نیست در نرم‌افزار ویزیت‌اپ یا در روش ارائۀ خدمات تغییر یا اخلالی ایجاد کند.

۷-۳- کاربران حق ندارند نرم‌افزار یا اسکریپتی با هدف ایندکس گذاری (Indexing)، مطالعه یا هرگونه فعالیت داده‌کاوی روی خدمات اجرا کنند.

۷-۴- کاربران حق ندارند هیچ فعالیتی در راستای حصول دسترسی غیرقانونی و غیرمتداول به هیچ بخش از سامانۀ ویزیت‌اپ یا سامانه‌های مرتبط با ویزیت‌اپ انجام دهند.

ماده ۸ – محتوای تولیدشده توسط کاربران

شرکت به کاربران تأمین‌کننده بر اساس قرارداد فی‌مابین اجازه می‌دهد که در وب‌سایت، نرم‌افزار موبایل و یا سایر بخش‌های این سامانه، عکس، متن، فایل تصویری یا فایل‌های مشابه منتشر کنند. مالکیت هر مطلب (شامل متن، عکس، فایل تصویری و …) که به این شکل در خدمات ثبت شود همچنان متعلق به کاربران تأمین‌کننده خواهد بود؛ اما با ثبت آن‌ها در خدمات‌ مرتبط به ویزیت‌اپ کاربران این حق را به ویزیت‌اپ می‌دهند که آن‌ها را در هر مکان و هر زمانی به‌صورت دیجیتال یا چاپی برای هر نوع کاربردی منتشر کند. همچنین شرکت مجاز است حق انتشار این مطالب را به اشخاص حقیقی یا حقوقی دیگر منتقل کند.

ماده ۹ – قطع خدمات

شرکت در شرایطی که به هر دلیل به این نتیجه برسد حضور یک کاربر (تأمین‌کننده یا خرده‌فروش) می‌تواند برای شرکت یا سایر خرده‌فروشان یا تأمین‌کنندگان خطرناک باشد یا مطلوب نباشد، طبق صلاحدید و تشخیص خود حق حذف دسترسی کاربر مذکور به خدمات ویزیت‌اپ را دارد. در این صورت، کاربر حق طرح هیچ‌گونه ادعا و یا اعتراضی را نخواهد داشت.

ماده ۱۰ – توافق از راه دور

۱۰-۱- کاربران توافق می‌کنند جهت مبادلۀ آسان اطلاعات، همۀ تغییرات و الحاقیه‌های قوانین و مقررات حاضر اعم از تغییر و اضافه کردن شروط آن، ارسال اخطاریه و ابلاغیه‌های مربوط به شرکت، از طریق سامانه ویزیت‌اپ به عمل آید و کاربران ضمن پذیرش اطلاع از شرط و روند اجرایی آن، موافقت خود را نسبت به اعمال شرط مذکور اعلام می‌کنند.

۱۰-۲- مسئولیت حفظ و حراست از حساب کاربران بر عهدۀ کاربر مذکور بوده و وی ضمن پذیرش این مسئولیت، همۀ داده‌پیام‌های صادره از طریق حساب کاربری مذکور را منتسب به خود دانسته و هرگونه ادعایی نسبت به انکار، تردید و جعل داده‌پیام‌های ارسال‌شده از ناحیۀ نامبرده غیر قابل استماع و مردود است.

۱۰-۳- کاربران می‌پذیرند هرگونه رویه، اشکال، عبارات مبین تائید و اعلام قبولی و تصدیق داده‌پیام‌های صادره از طرف شرکت به‌منزله امضا الکترونیکی و قبولی محسوب می‌شود و هرگونه ادعائی نسبت به امضا و قبولی مذکور غیر قابل استماع و مردود است.

۱۰-۴- کاربران با عضویت در خدمات ویزیت‌اپ قصد و اراده خود را نسبت به پذیرش انعقاد هرگونه اقدام و عمل حقوقی ازجمله عقود و معاملات از راه دور و از طریق سامانۀ رایانه‌ای و الکترونیکی اعلام می‌کنند.

ماده ۱۱ – تصدیقات قراردادی

کاربر تأمین‌کننده در کمال صحت عقل و اراده اقرار می‌نماید واجد تمامی شرایط قانونی و قراردادی نسبت به استفاده از خدمات شرکت به‌منظور انجام موضوع قرارداد در ویزیت‌اپ بوده و همچنین کاربران اقرار می‌نمایند کلیه اظهارات، اعلانات، تائیدیه‌ها و محتویات و مندرجات اسناد و مدارک ارائه شده و اطلاعات اعلامی به شرکت و هر آنچه در آینده اعلام و ارائه می‌گردد منطبق با واقع و حقیقت است. درصورتی‌که به هر دلیل اعم از اعلام مراجع و اشخاص خلاف اظهارات کاربران اعلام یا احراز گردد، شرکت محق است ضمن غیرفعال نمودن دائمی کاربر خاطی و به جهت تخلف نامبرده از موارد فوق نسبت به مطالبۀ مبلغ ۵۰.۰۰۰.۰۰۰ ریال به‌عنوان خسارت و وجه التزام این شرایط و مقررات اقدام نماید.